Posts

Showing posts from November, 2016

Kali Pertama Ellie Jalan Jauh

Image
Kali Pertama Ellie Jalan Jauh | Lamanya nak cerita pasal short trip Ellie. Bulan lalu Ellie jalan-jalan ke Kuala Lumpur untuk tengok auntie Betsy konvokesyen.

Sebelum tu memang risau sangat nak bawa Ellie jalan terutamanya naik flight. Eya lah, 

Cara Kawal Tekanan Darah Tinggi Semasa Hamil

Image
Cara Kawal Tekanan Darah Tinggi Semasa Hamil | Masalah tekanan darah tinggi seharusnnya tidak dianggap remeh oleh ibu hamil kerana panyakit ini sangat berbahaya kerana boleh menyebabkan kematian ibu, janin ataupun kedua-duanya. 


Masalah darah tinggi ketika hamil boleh berlaku kepada sesiapa saja. Jika tekanan darah korang lebih daripada 140/90 selepas dua kali pemeriksaan, maka anda didiagnosis mendapat tekanan darah tinggi.

PANDUAN BACAAN TEKANAN DARAH
KATEGORI SISTOLIK DIASTOLIK NORMAL Bawah 120 Bawah 80 PRE-HYPERTENSI 120 - 139 80 - 89 HYPERTENSI 140 dan ke atas 90 dan ke atas

KENALI PENGASAS SHAKLEE: Dr. Forrest C. Shaklee

Image
KENALI PENGASAS SHAKLEE: Dr. Forrest C. Shaklee | Morning semua. hari ini saya nak share kisah PENGASAS SHAKLEE. Mesti korang yang dah lama tau pasal Shaklee, mesti kenal kan pengasas shaklee ni siapa.

Tapi untuk mereka yang tak tau dan baru nak tau tu, sini saya cerita sikit pasal beliau. Siapa, bagaimana dan kenapa. Hehehe..

Ok. Dr. Forrest C. Shaklee, Sr. ialah PENGASAS SHAKLEE. Baby Forrest ni tak sama macam bayi lain tau. Sebab masa dia dilahirkan, dia tak menangis. Malah tubuhnya pucat dan biru. Sehingga bidan dan doktor terpaksa membuat pelbagai usaha untuk stimulate pernafasan baby Forrest. 

Selepas itu, baby Forrest disahkan menghidap Penyakit TIBI, dan doktor yang merawatnya menjangka dia hanya boleh hidup sehingga 8 tahun saja. Orang kata wait and see. Ayahnya pun dah putus asa seolah-olah tunggu ja anaknya meninggal. 
Tapi kasih seorang ibu mesti tak nak putus asa kan. Ibu baby Forrest buat banyak cara termasuklah menukar pemakanan mereka kepada pelbagai herba yang mempunya…

Manfaat Ostematrix

Image
Manfaat Ostematrix | Tulang merupakan struktur penting di dalam tubuh manusia. Ia merupakan kerangka yang menyokong berat badan dan organ utama seperti paru-paru, jantung, hati dan ginjal serta membolehkan kita menggerakkan otot-otot dan tubuh secara bebas. Mengekalkan kesihatan tulang secara optima adalah penting bagi mendapatkan kesihatan optima menyeluruh.

Lebih daripada Sekadar Kalsium

OsteMatrix membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik. Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.
MANFAAT UTAMA

Menguatkan tulang - Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (Ricket dewasa), kuku rapuh, eczema, konvulsi/kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

MANFAAT SUSTAINED RELEASE VITA-C 500 MG

Image
Manfaat Sustained Release Vita-C 500mg | Vitamin C Shaklee merupakan sumber Vitamin C semulajadi yang disalurkan jam demi jam.
Tubuh kita sering kehilangan vitamin C semasa melakukan aktiviti harian. Vitamin C dengan pelepasan berperingkat dapat membantu dalam menyalurkan vitamin C berterusan. Vita-C 500mg yang semulajadi ini membantu menyediakan vitamin C yang diperlukan tubuh. Ia juga membantu dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan.

MANFAAT UTAMA: Membentuk Kolagen - Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedutan dan menghalang otot menjadi lembik.Memperbaiki Simptom Pendarahan - Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.Peningkatan Sistem Imun - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel dar…