Peranan Telomere dalam kurangkan risiko  penuaan dan penyakit kronik

Peranan Telomere dalam kurangkan risiko  penuaan dan penyakit kronik | Penyakit Kronik seperti kanser, jantung, tekanan darah tinggi, kencing manis dan lain-lain adalah berpunca dari sel yang rosak dan mati. Kematian sel ni juga ada kaitan dengan satu kompenan penting pada sel badan kita dipanggil TELOMERES.


Apakah itu Telomeres?
 

Telomeres tu ialah 'penutup' kepada sel DNA kita yang menyimpan maklumat penting sel. Telomeres boleh disamakan dengan plastik penutup di hujung tali kasut kita, yang mana ia melindungi setiap penghujung kromosom kita daripada melekat di antara satu sama lain.
http://www.kateginting.com/2017/05/peranan-telomere-dalam-kurangkan-risiko-penuaan-dan-penyakit-kronik.html 

Apabila usia semakin meningkat, telomere ni akan semakin susut atau lebih dikenali dengan term; 'semakin pendek. Apabila ia semakin pendek ia akan menyebabkan kita mudah terdedah kepada penuaan dan penyakit-penyakit kronik.

Selain daripada faktor usia ataupun masa yang panjang, telomere juga boleh memendek dan susut apabila kita mengalami stress yang kronik Apabila kita stress, ia akan memendekkan telomere dan seterusnya menyebabkan kromosom terdedah secara langsung kepasa penyakit berbahaya seperti kanser, diabetes, jantung dan lain-lain.

Anda tau tak bahawa badan kita setiap hari akan ada sel yang mati dan ianya harus diganti. Sel-sel akan direplikasi apabila ia berganti dengan sel yang baru. Apabila sel kulit berganti, maka DNA kulit lah yang akan 'disalin'. Nak senang faham, contoh macam pokok yang tumnbuh, mesti ada daun-daun baru yang kan.
Peranan Telomere dalam kurangkan risiko  penuaan dan penyakit kronik

Disebakan oleh faktor penuaan, pemakanan dan lain-lain, kemungkinan tersilap 'salin' tu ada semasa proses replikasi. Kesilapan tu yang menyebabkan telomere memendek. Jadi apabila telomere semakin pendek, maka risiko untuk penuaam daan penyakit kronik akan semakin meningkat.
http://www.kateginting.com/2017/05/peranan-telomere-dalam-kurangkan-risiko-penuaan-dan-penyakit-kronik.html

Telomere dan supplemen

Apa Kaitan Telomeres dengan Vivix?

Apabila kita mengamalkan Vivix dalam jangka masa yang panjang, ia dapat memanjangkan lagi tempoh hayat telomere kita. "Dalam satu ujian klinikal awal, dimana kajian ini dibuat ke atas pengguna vivix yang mengambilnya setiap hari selama 5 tahun dan hasilnya pengguna Vivix akan mengalami pemendekan telomere 40% lebih perlahan berbanding dengan mereka yang dalam kumpulan yang sihat dan tiada apa-apa penyakit." Ini menunjukkan Vivix membantu untuk mengekalkan kemudaan, keremajaan, dan membantu mengelakkan dari penyakit-penyakit disebabkan oleh usia yang semakin meningkat.


Vivix berfungsi untuk memastikan telomeres kita sentiasa panjang dan sel/DNA terlindung daripada kerosakan atau serangan radikal bebas. Menurut kajian landmark Shaklee juga, telomeres pengguna Vivix adalah 11% lebih panjang berbanding mereka yang bukan pengguna Shaklee.

Oleh sebab tu kita amat disarankan minum Vivix untuk bantu menjaga hujung sel. Kajian membuktikan keupayaan Vivix memanjangkan telomeres. Hujung sel (caps/Telomeres) yang panjang akan sentiasa menjaga sel dari rosak. Bila sel tak rosak atau mati, badan akan terlindung dari penyakit-penyakit berbahaya dan kita dapat melalui proses penuaan yang sihat.
http://www.kateginting.com/2017/05/peranan-telomere-dalam-kurangkan-risiko-penuaan-dan-penyakit-kronik.html

Vivix adalah revolusi yang memberikan impak kepada DNA melalui 4 mekanisme utama antaranya:
  • Melindungi DNA dari kerosakan: setiap sel dalam tubuh manusia adalah terdedah kepada 1 juta radikal bebas yang boleh menyebabkan kerosakan sel
  • Membaiki kerosakan DNA: dengan cara memperbaiki pengatur genetik yang berperanan dalam proses pembaikan sel.
  • Mengecas tenaga pada Mitokondria (sumber tenaga sel): sel yang tidak bertenaga mencukupi tidak akan berfungsi dengan sebaiknya.
  • Membersihkan protein AGE (bahan sisa dari tindakbalas protein): semakin bertambah umur, semakin banyak bahan sisa dalam sel yang boleh mengganggu fungsi optimum sel, inilah disebut sebagai AGE. 

Bulan lepas vivix sampai kehabisan stok sebab ramai yang dah tahu dan sedar pasal kepentingan menjaga telomeres ni. Sementara belum jadi apa-apa, kena jaga lah elok2. 

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua.


Beli online Vivix Shaklee di sini (Klik). 100% secured.

Anda boleh terus mendapatkan rangkaian Produk Shaklee di butang eSell di bawah (klik). Pastikan produk yang betul sebelum membuat pembayaran, dan anda boleh uncheck mana yang tidak berkenaan. Kemudian sila hubungi kami untuk mendapatkan cara penggunaan atau pemakanan  eksklusif setelah pembelian dibuat.

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=b440cc1f36911a5256b3dc30a1d599ba

*DISCLAIMER
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Saya ialah Pengedar Sah Shaklee anda di TELIPOK, Pekan Nabalu, Tamparuli, Tuaran, Putera Jaya, Sepanggar dan Indah Permai. Penghantaran produk Shaklee menggunakan kurier ke seluruh Malaysia

Untuk order produk Shaklee, daftar keahlian, atau peluang jana pendapatan dengan Shaklee, 
hubungi:

SMS/WhatsApp: 016-852 5632 (Kate Ginting) 
E-mail: nscvitashoppe@gmail.com 
Masukkan No. ID Sponsor : 944001 jika daftar keahlian (Express Enrolment) di "Join Now".


Popular posts from this blog

Menu Diet Untuk Ibu Hamil Yang Ada GDM

Apa Kata Doktor: Epidural Punca Sakit belakang Selepas Bersalin