Tips Atasi Kayap Dengan Cara Tradisional

Tips Atasi Kayap Dengan Cara Tradisional | Virus ini adalah virus yang sama yang menyebabkan chickenpox sewaktu kita masih kecil. Virus ini biasanya akan berada dekat pangkal saraf dan ianya membiak semula kebiasaannya terjadi disebabkan oleh masaalah seperti stress/tekanan, badan rasa lemah-lemah, kecederaan pada kulit dan juga akibat masalah penyakit kanser.

Simptom-simptom terkena penyakit kayap ialah pesakit akan alami sakit teramat sangat apabila disentuh pada kulit. Bahagian kulit juga akan rasa gatal-gatal, geli-geli, terasa panas seperti terbakar, rasa macam nak demam, tekak rasa loya, pening berpanjangan, hilang selera makan dan timbul ruam-ruam panas.


Selepas beberapa hari, bahagian kulit dijangkiti penyakit kayap itu akan menjadi kemerah-merahan, menjadi ruam panas, ada yang bernanah, ada menjadi biji berbuih

dan mula menjalar.

Penyakit kayap ini boleh menjangkiti mana-mana bahagian kulit tubuh kita sama ada bahagian badan, mata, ketiak mahupun bahagian hidung. 


http://www.kateginting.com/2017/09/tips-atasi-kayap-dengan-cara-tradisional.html

Antara petua cara tradisional untuk merawat kayap adalah seperti berikut:-

Petua 1.
Gunakan daun cili dan kapur makan. Tumbukkan atau ramas daun lada serta campurkan sedikit kapur kemudian dan sapukan dibahagian yang terkena kayap. Lakukan sehari 2 kali.. Insyallah kayap akan pudar dan baik dalam masa beberapa hari.

Petua 2.
Menggunakan daun pokok duit2 yang ditumbuk hancur kemudian ambil daunnya serta air perahannya ditekap pada tempat yang kena kayap dan dibengkung semalaman.

Petua 3.
Ubat makan dan ubat sapu, cucuk pun ada. penyakit ni sesiapa pun boleh dapat termasuk doktor juga. Doktor saya kata stress pun boleh menjadi penyebab. Saya memula terkena tak tahu pun itu kayap dan memangla masa tu tengah stress sesangat, jumpa doktor barulah tahu. Alhamdulillah seminggu dah kering.

Petua 4. (Untuk kayap setompok).
Menggunakan daun delima ditumbuk lumat bedak sejuk (tanpa pewangi) tampal kat tempat kayap itu. 3 Hari je dah kering, alhamdulillah. Tapi makan kena jaga-jaga sakit takut nanti rasa berbisa dan gatal. Yang penting skali bila dah kering jangan dikupil parutnya, biarkan ia tanggal sendiri sebab kalau bahagian kulit belum betul-betul kering ia akan terluka dan kembali merebak.

Petua 5.
Pucuk daun bunga melur , Pucuk daun buah delima , Daun setawar dan Pucuk daun mambu. Semua daun di atas di tumbuk atau di belender dan di campurkan dengan bedak sejuk dan di bancuh pekat. Di sapu atau tampal pada kayap tersebut.(tampal 2-3 jam sekali) lakukan setiap hari sehingga baik. Makan kena pantang seperti orang dalam pantang bersalin, makan gatal, goreng-goreng tak boleh makan, hanya rebus, stim atau bakar.

Petua 6.
Guna jenis ubi, lupa plak nama ubi tu seakan2 keledek di gosok kat simen/lesung batu, ambil pati dia dan sapu di tempat kayap tersebut, alhamdulillah kering 2,3 hari lepas tu..cuba rujuk orang2 tua tentang ubi.

Petua 7
Guna akar rumput kerbau, basuh dan celup dalam bedak sejuk sapu pada tempat yang kena tu.

Petua 8.
Menggunakan garam bukit (rock salt). cara merawat dengan ambil sedikit garam bukit dan campur sedikit air biar garam bukit tersebut separuh larut dan sapu di kawasan kayap tersebut. amal 2 kali sehari sebelah pagi dan malam.Selepas tu ambil 4 cubit garam bukit dan masukkan dalam segelas air, lepas kacau sehingga larut sambil berselawat dan minum (sunnah rasul).. ini adalah rawatan secara dalaman & luaran, insaAllah penyakit kayap sembuh. Selain itu juga boleh merawat untuk jerawat, gatal serta penyaki-payakit kulit yang lain.

Petua ke 9.
1. Ambil sebatang pokok keladi candik. Atau nama lainnya keladi merbah.
2. Seterusnya, anda keluarkan air dari batang pokok keladi tu.
3. Akhir sekali, sapukan air tersebut pada kawasan badan yang dijangkiti kayap.
Jika tiada aral melintang, pada keesokan harinya anda dah boleh mengopek kayap tu seperti mengoyak plastik.


Kredit kepada : Petua Orang Kampung

Bagaimana Shaklee Boleh bantu pulihkan kayap?


Apabila kita fahami kenapa kayap berlaku, baru kita tahu bagaimana untuk atasinya kan? Kita pulihkan dari root causenya

Penyakit kayap ni disebabkan imun sistem yang lemah. Jadi, cara untuk bantu pulihkan masalah kayap ni adalah dengan meningkatkan imun sistem pesakit kayap ini.


Kayap ni disebabkan oleh virus. Jadi, perlu ambil suplimen yang meningkatkan imun sistem dan pada masa yang sama mampu melawan virus.


Dalam Shaklee, suplemen yang boleh membantu untuk tujuan ini adalah Nutriferon, Vivix dan Garlic.


Bagaimana Nutriferon membantu dalam masalah kayap?


Nutriferon miliki interferon. Interferon ini berfungsi untuk “memberi alarm” kepada antibodi untuk bertindak melawan virus, bakteria, kuman (bendasing) yang datang dalam badan. Jadi, pertahanan badan akan meningkat dan terus aktif dan melawan bendasing ini.


Apabila pesakit yang alami kayap ini mengambil nutriferon, interferon meningkatkan sistem pertahanan badan dan mula bekerja keras untuk melawan virus ini. Jika sistem pertahanan badan tidak ditingkatkan, bagaimana ia mahu melawan virus dengan kadar yang cepat? Di sini lah perlunya nutriferon.


Bagaimana pula Vivix membantu masalah kayap?


Vivix miliki satu teknologi yang membantu dalam memulihkan sel sehingga ke DNA. Ia merupakan antioksida yang sangat tinggi. Gabungan vivix dan nutriferon akan membuatkan sistem pertahanan badan semakin meningkat dengan jayanya. Dan pada masa yang sama akan membantu mengurangkan jangka masa pesakit kayap ini untuk pulih. Vivix membantu dalam mengurangkan simptom-simptom sakit saraf atau keradangan yang dirasai oleh pesakit kayap ini. Juga membantu memberikan tenaga yang cepat secara semulajadi.


Bagaimana pula garlic membantu atasi masalah kayap?


Garlic adalah bawang putih. Sebiji garlic Shaklee mengandungi segugus bawang putih. Seperti yang kita tahu, bawang putih secara semulajadi bertindak sebagai antibiotik. Pesakit kayap memerlukan antivirus dan antibiotik untuk kembali pulih. Garlic membantu dalam membekalkan antibiotik yang semulajadi kepada pesakit kayap.


Perlukah gabung 3 suplemen ini?



Apabila dilanda kayap, pedihnya hanya yang alaminya yang fahami. Kalau boleh, nak terus hilang hari ini juga kan. Cadangan saya, 3 jenis suplemen di atas (Nutriferon, Vivix dan Garlic) membantu menampung keperluan antara satu sama lain bagi memastikan pesakit kayap kembali pulih. Gabungan ini adalah yang terbaik bagi membantu kembali pulihkan kesihatan mereka yang alami kayap dengan cepat dan berkesan.  

Set ini berharga RM712.50 sahaja (Free postage, free membership, cash bonus). Anda boleh dapatkan set ini secara online di laman eSell (klik sini). Produk akan dihantar selepas pembayaran lengkap diterima.


Atau, anda boleh hubungi nombor yang tertera dibawah untuk maklumat lanjut.


Ini hanyalah cadangan nutrisi sahaja. Sekiranya anda mempunyai masalah yang luar biasa, segeralah berjumpa doktor dahulu, sebelum mengambil suplemen yang dicadangkan ini.

DISCLAIMERThis website is not intended to replace professional consultation, diagnosis, or treatment by a licensed physician. Any statements in this website have not been evaluated by the Food and Drug Administration. Products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. If you require any medical related advice, contact your physician promptly.


Saya ialah Pengedar Sah Shaklee anda di TELIPOK, Pekan Nabalu, Tamparuli, Tuaran, Putera Jaya, Sepanggar dan Indah Permai. Penghantaran produk Shaklee menggunakan kurier ke seluruh Malaysia


Untuk order produk, mendaftar jadi ahli, atau peluang jana pendapatan dengan Shaklee, Hubungi:

  • SMS/WhatsApp: 016-842 5632  
  • Follow Facebook: Kate Ginting 
  • Daftar Ahli Shaklee di "Join Now" (Express Enrolment) untuk mendapat penjimatan harga sehingga 20%.

DISCLAIMER: This website is not intended to replace professional consultation, diagnosis, or treatment by a licensed physician. Any statements in this website have not been evaluated by the Food and Drug Administration. Products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. If you require any medical related advice, contact your physician promptly.

Rawatan Kayap Menggunakan Supplemen Semulajadi Yang Selamat

Rawatan menggunakan supplemen semulajadi ini adalah usaha untuk menyembuhkan penyakit ini dan menghalangnya dari menyerang semula dalam jangka masa panjang.
Seksa woo. Kalau kena penyakit kayap ini. Ia bukan sahaja menyerang fizikal pesakit malah menyebabkan psikologi pesakit terganggu. Rasa rendah diri dan malu untuk berdepan dengan orang ramai.


Read more http://www.celikvitamin.com/blog/punca-dan-cara-ubati-kayap-sebelum-kronik/

Rawatan Kayap Menggunakan Supplemen Semulajadi Yang Selamat

Rawatan menggunakan supplemen semulajadi ini adalah usaha untuk menyembuhkan penyakit ini dan menghalangnya dari menyerang semula dalam jangka masa panjang.
Seksa woo. Kalau kena penyakit kayap ini. Ia bukan sahaja menyerang fizikal pesakit malah menyebabkan psikologi pesakit terganggu. Rasa rendah diri dan malu untuk berdepan dengan orang ramai.


Read more http://www.celikvitamin.com/blog/punca-dan-cara-ubati-kayap-sebelum-kronik/

Popular posts from this blog

IDEA MENU MAKANAN BAYI 6 HINGGA 12 BULAN

Perut Sering Mengeras Ketika Hamil?

Menu Diet Untuk Ibu Hamil Yang Ada GDM